İş'te Başarılı Olmanın Yolları

Yeni Başlık Gönder Cevap Gönder « Önceki başlıkSonraki başlık »
 Yazar  Mesaj
TuRKuaZ'm
alaturka
Emektar


Kayıt: 22.08.2007
Üye No: 88,185
Şehir: İstanbul
Offline




Tarih: 28 Temmuz 2009, 17:23 Tek mesaj gösterimi1

Yapılan bir araştırmada günümüzde bireyin aldığı görevlerde başarılı olabilmesi için tek bir beceriden çok, farklı beceriler gerektirmektedir. Özellikle gençler iş dünyasına yeteri kadar hazırlıklı gelmemekte ve Kariyer Becerileri,Teknoloji Becerileri ile Sorunları Çözme ve Yenilikçilik konusunda ciddi sıkıntılar yaşamaktalar görüşüne yer verildi.

Araştırmada ’Sanayi toplumundan da bilgi toplumuna geçişi gerçekleştiren insanlık, yeni bir dönemin eşiğinde’ vurgusu yapılırken, Hayat boyu öğrenme ve öğrenmeyi öğrenmiş, bilgiyi hayatın her alanında etkili olarak kullanabilen, kullandığı bilgilerden de yeni bilgiler üretip ortaya koyduğu buluş ve icatlarını insanlığın hizmetine sunabilen; özgüveni olan, inisiyatif sahibi, eleştirel düşünme ve sorun çözme istek ve iradesi olan, küresel duyarlılığı yüksek, birlikte yaşama arzusu olan bireyler iş dünyasında başarılı olabilecektir denildi.

Dergide, iş dünyasında başarılı olmak için gerekenler şu başlıklar altında toplandı.

Esneklik ve Uyum Yeteneği


Yüklenmek zorunda kaldığımız sorumlulukları hakkıyla yerine getirmek için, sürekli olarak kendimizi yeniden gözden geçirme ve yeniden oluşturmak zorundayız. Belirsizlikleri tolere edebilme ve hızlı değişim münasebetiyle önceliklerin değişmesi de, bu beceriyi gerekli kılar. Esnek olmak, her kalıba girerek yozlaşmak değil, katılaşmış olan işe yaramayan kalıplarımızdan ve alışkanlıklarımızdan kurtulmak ve işe yarar kalıpların öğrenilmesi demektir. Bu durum bize hayat boyu öğrenmeyi zorunlu kılmaktadır.

İnisiyatif Alma ve Kendini Yönlendirme


Bireyin kendisinin farkında olması, ihtiyaçlarını belirleyebilmesi ve bunları gidermek için harekete geçmesi, önemli bir farklılık oluşturacaktır. Böyle bir birey, gözetime gerek kalmaksızın önceliklerini belirleyebilen ve onları gerçekleştirebilen bireydir. Yöneticilerin en çok şikayet ettikleri konulardan biri sanırım çalışanların el arabası özelliği göstermeleri, yani başka birisi olmadan işe yaramamalarıdır.

Sosyal ve Kültürlerarası İletişim


Küreselleşme ve dünyaya açılma farklı dil, kültür, inanç ve ırka mensup bireylerle karşılaşma ve hatta birlikte çalışmayı da beraberinde getiriyor. Bu farklılıkları bir çatışma aracı olarak görmeyip, hatta farklı bakış açılarını bir zenginlik olarak değerlendirmek, yaptığımız işi daha iyi yapmamızı sağlayacaktır.

Profesyonellik ve İş Ahlâkı


Profesyonellik, kısaca yaptığımızın işin hakkını vererek yapmayı ifade eder. Diğer bir deyişle, bireyin sahip olduğu yetkinlikleri en iyi kullanarak işini en iyi yapma olarak tanımlanabilir. Profesyonellik, aynı zamanda kişisel çıkarlar yerine toplumun faydasına olacak şekilde davranmaktır.

Eleştirel Düşünce ve Sorun Çözme

Sorun çözmeyi bir gelişme ve öğrenme vesilesi olarak kabul etmek önemlidir. Hayatta karşılaştığımız karar verme durumlarının doğru kavranılması, gelişmelerin arkasındaki eğilimlerin anlaşılması, hayatımızı etkileyen sistemler arasındaki ilişkilerin farkına varılması, bunlarla ilgili bilgilerin toplanılması, analiz edilmesi ve kavramsal olarak bir model hâline getirilmesi ve bu modeli uygulayarak sonuca ulaşılması, sahip olunması gereken kritik becerilerdir.

Yenilikçilik

Yenilikçiliğin özünde bireyin statükoya teslim olmayıp, zihinsel kalıpları kırarak, önyargılardan kurtularak bütün konulara yeni bir gözle bakabilmesi yatmaktadır. Karşılaşılan konulara karşı sürekli farklı bir gözle bakabilmek ve kolay cevapların ötesine geçerek katma değer üretmeye çalışmak bireyler arasındaki farklılığı oluşturacaktır. Yenilikçilik aynı zamanda hata yapma riskini göze almak ve hata yapılmışsa bundan ders çıkararak yeniden denemeye devam edebilmektir.

İletişim ve İşbirliği

Küreselleşme ile birlikte ortaya çıkan küresel duyarlılığın en olumlu etkilerinden birisi, dünya üzerinde hepimizin birbirimize bir şekilde bağlı olduğumuz gerçeğidir. Yüksek duygusal zekâya sahip çalışanların var olduğu kurumlarda, ilişkilerin ve iletişimin daha etkin hâle getirilebildiği, takım ruhunun oluşturularak performansın artırılabildiği, daha mutlu ve huzurlu bir çalışma ortamının oluşturulabildiği ve bunların sonucunda da kazanç elde edilebildiği görülmektedir.

İşbirliği ve iş paylaşımı ortak amaçlar için başkaları ile birlikte çalışmayı gerektirir. Birlikte çalışabilme becerileri, diğerlerine saygıyı, güven duymayı, onların duygularını anlamayı, etkili dinlemeyi, kendimizi doğru ifade edebilmeyi, şeffaf olmayı, karşımızdakine karşı hesap verebilmeyi, iş üzerinde paylaşılmış sorumluluk üstlenmeyi içerir.

Bilgi Okuryazarlığı


Bilgi okuryazarlığı, bireyin ihtiyaç duyduğu bilgi ihtiyacını tanımlama, ihtiyaç duyulan bilgiyi bulma, değerlendirme, etkin şekilde kullanma ve iletme becerisidir. Bilgi okuryazarlığı olmayan bireyler bağımsız öğrenmeyi gerçekleştiremezler ve dolayısıyla hayat boyu öğrenmeyi gerçekleştiremezler. Bağımsız öğrenme, bireyin öğrendiklerini güncellemesini, öğrenme ihtiyaçları için kendi kendini harekete geçirebilmesini ve öğrenme sürecini yönetebilmesini kapsar.

Medya Okuryazarlığı

Bireylerin genelde bilgi edinmede ve gelişmelerden haberdar olmada medyanın önemi büyüktür. Medya okuryazarlığı, medyada yer alan mesajların nasıl ve hangi maksatla kurgulandığını, medyanın içinde yaşadığımız toplumu ve çeşitli grupları nasıl ve neden belli yönleriyle yansıttığının farkında olmayı ifade eder. Varolan gerçeklik ve medyada sunulan gerçeklik arasındaki fark, hepimizi ürkütecek boyutlardadır. Bu fark, mesajları bireylerin farklı yorumlamalarından kaynaklanabildiği gibi değerlerin farklılığından da kaynaklanabilir.

Bilgi Teknolojilerine Yatkınlık

Bilgi toplumunda işlevsel bir rol üstlenebilmek için bilgiye erişim, bilgiyi yönetme ve paylaşmada dijital teknolojiyi, iletişim araçlarını veya ağlarını etkili bir biçimde kullanmak önemlidir.





_________________
../seni bu kör kuyulardan salan neyin şarkısıysa,
gözlerinin kahvesinden içtiğim de oydu..
Şimdi eksilen her yanıma adını verdim,
bu yüzden güzelim ben..
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
Muhalif
.
Emektar


Kayıt: 28.06.2005
Üye No: 16,455
Şehir: İstanbul
Offline




Tarih: 28 Temmuz 2009, 19:31 Tek mesaj gösterimi2

Temelde hepsi doğru aslında. Fakat hangilerinin uygulanabilir olduğu şirket kültürüne göre değişkenlik gösterebilir. Bazı şirketler yenilikçi düşünceyi benimsemiyor olabilir örneğin. Bu şirketlerde mevcut işleyişten kolay kolay vazgeçilmez. Ya da yapılan işin niteliği nedeniyle inisiyatif kullanmamız uygun olmayabilir. Sağlıklı bir iletişim ve yapılan işin sınırlarının iyi bilinmesi önemli. Ne eksik ne fazla. Teşekkürler TuRKuaZ'm.




_________________

Al götür rüzgârlara savur..
 Kullanıcı bilgilerini göster Özel mesaj gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSNM Alıntıyla Cevap Gönder Başa dön 
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder Cevap Gönder 1. sayfa (Toplam 1 sayfa) [Bu başlıkta 2 mesaj bulunuyor] « Önceki başlıkSonraki başlık »


Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız
Bu foruma eklenti dosyaları gönderemezsiniz
Bu forumdaki dosyaları indiremezsiniz